Algemene regels en afspraken

Geachte coach en teams,

Lees deze regels en afspraken aandachtig door en deel deze ook mede aan je teamgenoten.

Algemeen:

1. Deelnemen aan de spellen is geheel op eigen risico. De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor geleden schade en blessures.

2. Het is verboden om met glazen het speelterrein te betreden.

3. Het is verboden om met schoenen aan de luchtkussens te betreden. Alle spellen waarbij een luchtkussen wordt gebruikt moeten worden gespeeld zonder schoenen.

4. Let op het gebruik van alcohol. Alcohol verruwt het spel en vergroot de kans op ongelukken.

5. Zorg dat je tijdig voor aanvang aanwezig bent met je team bij het spel dat je gaat spelen. Minimaal 5 minuten vooraf.

6. Bij wangedrag van een deelnemer wordt de gehele ploeg voor verdere deelname uitgesloten.

7. De organisatie beslist over alle voorkomende problemen met betrekking tot de spellen en puntentelling.

8. Houdt rekening met de omwonenden. Loop niet door de tuinen of op erven.

De spellen.

1. Volg de aanwijzingen van de organisatie.

2. Te laat bij een spel aanwezig kost het team strafpunten.

3. De jokers moeten voordat het spel voor de eerste keer door het team wordt gespeeld worden ingezet.

4. De jury bepaalt of een opdracht goed en volledig is uitgevoerd.

5. Reclameren bij de hoofdjury is toegestaan. Door de jury zal hierna éénmalig een besluit bekend maken waarop geen discussie meer mogelijk is.

6. Betreden of gebruik maken van de spellen is niet toegestaan als het spel niet door het team wordt gespeeld. Kortom laat alles liggen.

7. Na beëindiging van het spel alles in zijn geheel achterlaten, zodat het volgende team weer kan spelen.

8. De uitleg van de spellen is globaal beschreven (wijzigingen hierop zijn voorbehouden). De spellen worden voorafgaand toegelicht.

9. De organisatie behoudt het recht om ten alle tijden het spelschema aan te passen.

10. Speel het spel sportief.

11. Maak er een leuke dag van voor je team en het publiek.

12. Wisseltijd tussen de spellen bedraagt 1,5 minuut.

Aanwezig

Meldt uiterlijk om 9.30 uur je team aan bij de hoofdjury.

Puntentelling

De punten verdeling van alle spellen is als volgt:

Senioren (8 teams)

1e 10 punten

2e 8 punten

3e 6 punten

4e 5 punten

5e 4 punten

6e 4 punten

7e 2 punten

8e 1 punt

Junioren (4 teams)

1e 10 punten

2e 7 punten

3e 4 punten

4e 1 punt

Joker

Elk team kan een joker inzetten. De joker verdubbelt het aantal behaalde punten voor het spel waar de joker is ingezet. De joker kan voor ieder spel worden ingezet.

De joker mag éénmaal worden ingezet. Dit dient voordat het desbetreffende spel voor de eerste keer door het team wordt gespeeld.

Uitleg

BUIKSCHUIFBAAN

Omschrijving:

De buikschuifbaan heeft een lengte van maar liefst 25 meter.

Doel van dit spel is om zover mogelijk op je buik te glijden over de baan. Ben je uitgegleden dan stap je aan de zijkant uit de baan. Heb je het einde van de baan gehaald, dan heb je de maximale score.

Per team is maximaal één speler op de baan (ook uit eigen veiligheid!). Als de speler de baan heeft verlaten, dan mag de volgende speler beginnen door de volgende speler aan te tikken.

Spelers staan aan het begin van de baan opgesteld.

Aantal teams:

2

Deelnemers per team:

8

Speeltijd:

6 min.

Puntentelling:

Baan bestaat uit 4 compartimenten:

1e compartiment: 1 punt

2e compartiment: 3 punten

3e compartiment: 5 punten

4e compartiment: 7 punten

Einde baan gehaald: 10 punten

Totaal aantal behaalde punten dat is behaald in de speeltijd wordt bij elkaar opgeteld.

Afmatrace

Omschrijving:

De afmatrace is een soort ladder. Per team moet een deelnemer zich met de stok omhoog de helling op werken.

Het doel is om aan de bovenkant van de ladder te komen, in de bovenste trede. Dit is 1 punt.

Stop je eerder, dan begin je stop je en mag je teamgenoot proberen.

Benen zijn gestrekt naar benden. Je mag je voeten niet gebruiken. Ook niet om te rusten. Doe je dit dan telt je punt niet.

Aantal teams:

2

Deelnemers per team:

Max 8

Speeltijd:

6 minuten.

Puntentelling:

Totaal aantal keer dat bovenkant van de ladder is aangeraakt door deelnemers binnen de maximale speeltijd.

STORMBAAN

Omschrijving:

De Stormbaan bestaat uit een 27 meter lange hindernisbaan.

Doel van dit spel is om zoveel mogelijk keer de stormbaan af te leggen binnen de maximale speeltijd.

Per team is maximaal één speler op de baan. Als de speler de baan volledig heeft afgelegd, dan mag de volgende speler beginnen door de volgende speler aan te tikken.

Spelers staan aan het begin van de baan opgesteld.

Aantal teams:

2

Deelnemers per team:

8

Speeltijd:

6 min.

Puntentelling:

Totaal aantal keren dat de stormbaan volledig is afgelegd.

Wipe-out Mega balls

Omschrijving:

Probeer zo vaak mogelijk over de mega balls van poortje naar poortje te lopen.

Doel van dit spel is om zoveel mogelijk keer deze baan over de ballen af te leggen binnen de maximale speeltijd.

Per team is maximaal één speler op de baan. Als de speler de baan volledig heeft afgelegd, dan mag de volgende speler beginnen door de volgende speler aan te tikken. Dus terug rennen naar het vertrekpunt.

Spelers staan aan het begin van de baan, onder aan de trap, opgesteld.

Aantal teams:

1

Deelnemers per team:

1

Speeltijd:

6 min.

Puntentelling:

Totaal aantal keren dat de baan volledig is afgelegd.

HINDERNISBAAN

Omschrijving:

De hindernisbaan bestaat uit diverse spelonderdelen, gebaseerd op behendigheid en snelheid van het team.

Spelonderdelen:

– Stokvangspel

– Voetbalsjoelen

– Globebal

– Mep M Erin

De Globebal heeft een diameter van 2 meter. Met deze bal leg je een traject af, waarbij een lid van het team op de bal zit. Deze deelnemer mag niet van de bal voordat het einde van het traject,

Met Voetbalsjoelen is gebaseerd op het sjoelen. De voetballen worden in de sjoelbak geschoten. De punten worden bij elkaar opgeteld.

Mep M erin Het balletje zweeft op een luchtstroom. Probeer zoveel mogelijk ballen met de racket in de zakken te slaan. Het aantal balletjes in het netje telt. Elk lid mag 1 x slaan (max. 8).

Stokvangspel, welk lid heeft de beste reactie? De stokken vallen om beurt. De gevangen stokken worden geteld.

Aantal teams:

1

Deelnemers per team:

wisselend, max. 8

Speeltijd:

6 min.

Puntentelling:

Totaal aantal punten opgesteld uit de onderstaande onderdelen:

– Globebal; totaal aantal meters afgelegd; elke meter is 1 punt

– Voetbalsjoelen; totaal aantal geschoten punten

– Mep M Erin; elk balletje in het net is een punt

– Stokvangspel; aantal gevangen stokken

ESTAFETTE RACE

Niet weg te denken, een compilatie van diverse onderdelen waarbij behendigheid een belangrijke rol speelt.

Omschrijving:

De estafette race bestaat uit diverse kleine spelonderdelen die het team volledig moet afleggen.

Spelonderdelen

* funslang

* Doubroeklopen

* Waterkakken

Doel van dit spel is om zo snel mogelijk de baan af te leggen én bij het laatste spelonderdeel zoveel mogelijk water te verzamelen.

Deelnemers mogen bij de diverse spelonderdelen gereed staan, maar niets vastpakken. Maar mogen pas beginnen als het vorige onderdeel goed is afgelegd (scheidsrechter bepaalt).

Aantal teams:

2

Deelnemers per team:

Max 8

Speeltijd:

6 min.

Puntentelling:

Totaal hoeveelheid water in de waterbak (in cm gemeten).

Wij bedanken allen die hebben meegewerkt aan deze sportieve dag.

De organisatie wenst alle deelnemers een fijne en sportieve dag toe en het publiek veel kijkplezier.